Secangkir Madah...

Salam anggun semua..

Selamat berkunjung ke blog personal saya ni..blog ini sekadar pelengkap kepada website nurulbeauty.com. Blog ini hanya sekadar memaparkan idea dan pengalaman sepanjang bergelar pengedar dan menjadi pengguna setia produk herbaprima marketing. Untuk info tentang produk jemput ke nurulbeauty.com.

Saya amat mengalu2kan ahli2 baru yang ingin memulakan bisne online ni. Nurulbeauty menawarkan website percuma bagi anda yang berminat aktif secara online. Fikir2 kan, hanya kita sendiri yang mampu mengubah hidup kita... 019-9864191

Oct 5, 2009

Bisnes Menuntut Kesabaran....

Salam bahagia...


Sekadar berkongsi cerita lagi..
agak menyedihkan la jugak sejak lepas raya ni banyak pulak problem dengan order barang ni..Bagi yang faham mmg tak ada masalah tapi ramai jugak yang tak berapa faham.


Lately mmg tak dinafikan penghantaran produk HPM agak lambat berbanding sebelum ni, mungkin sbb permintaan yang terlalu tinggi melebihi hari2 biasa kot. Bagi yang dah agak lama dalam bidang ni rasanya tak lah jadi masalah yang terlalu rumit pun kan, tapi yang bermasalah nya yang baru mula nak menaja. Baru dapat down line sorang dua, tu pun upline yang tolong buat order, bila barang lambat sampai bertalu2 pulak kita ni di'serang' dgn panggilan telefon. Sampai tak terlayan..


Tapi ini lah yang dikatakan 'bisnes mmg menuntut kesabaran..'. Nak buat macamana kan, jawab la sekadar mampu. Dah la kita tolong buat order, kita jugak yang kena call HPM nak confirm kan itu dan ini. Sepatutnya nak libatkan diri dalam dunia bisnes ni kena ready macam2 tau, apa kemungkinan yang mungkin berlaku especially biz online ni sebab apa2 berlaku kita tak blh nak rujuk mana2 stokis, semua pada HQ. So kena lah bersedia dari segi mental dan pengetahuan jangan nak harapkan upline 100% tanpa usaha langsung..


So, moralnya..BELAJARLAH.. dan kepada yang dah bergelar 'upline'..SABAR je lah... Moga terus success dalam bisnes ni. amiinn..