Secangkir Madah...

Salam anggun semua..

Selamat berkunjung ke blog personal saya ni..blog ini sekadar pelengkap kepada website nurulbeauty.com. Blog ini hanya sekadar memaparkan idea dan pengalaman sepanjang bergelar pengedar dan menjadi pengguna setia produk herbaprima marketing. Untuk info tentang produk jemput ke nurulbeauty.com.

Saya amat mengalu2kan ahli2 baru yang ingin memulakan bisne online ni. Nurulbeauty menawarkan website percuma bagi anda yang berminat aktif secara online. Fikir2 kan, hanya kita sendiri yang mampu mengubah hidup kita... 019-9864191

Oct 11, 2009

Ajaibnya dR2.. Kulit anda bagaimana??




Anda rasa anda perlukan suntikan Vitamin C atau Collagen? Lupaka semua itu walaupun anda mempunyai masalah kulit yang amat merisaukan..


*jerawat
*jeragat
*parut dan garis2 halus
*penyakit eczema
*Poriasis
*SLE
*dan anda senaraikan apa juga jenis penyakit kulit yang anda alami..


******************
Apa itu dR2??
******************

Produk formulasi Doktor Che Rozmey yang telah terbukti berkesan menyeleaikan masalah kulit yang menjadi igauan ngeri banyak orang.
Untuk melihat kandungan dR2 klik disini. 


Saya sendiri telah mencuba dR2 selama beberapa minggu dan telah dapat merasai kesan yang amat ketara pada masalah kulit yang saya alami sejak berusia belasan tahun lagi. Masalah jerawat, jeragat, parut, resdung dan kesan tompokan akibat penggunaan produk penjagaan kulit mengandungi hidroquinon telah semakin pudar dan menipis berbanding sebelum ini.


Di bawah ini saya paparkan testimoni terkini dari Buletin HPM untuk dikongsikan dengan anda semua..

*******************************
KISAH SAYA DI BULETIN HPM
*******************************

JITRA, 19 Okt (HPM) -- Mengalami masalah resdung dan jerawat merupakan masalah biasa yang boleh terjadi kepada sesiapa sahaja yang tidak menjaga permakanannya. Malah ia boleh menjadi serius dan berlarutan sekiranya tidak dijaga dan dirawat dengan betul.
Bagi seorang guru di Kuantan, Pahang Nurussoabah Ismail, 38, masalah resdung dan jerawat yang dialami beliau sejak remaja menyebabkan beliau menggunakan pelbagai produk dan ada diantaranya memudaratkan beliau sendiri.
“Saya pernah menggunakan produk kecantikan yang mengandungi hidroquinon yang popular sekitar 2002 sehingga terjadi pengelupasan kulit muka saya yang serius.
“Malah ia juga buat muka jadi tompok-tompok hitam terutamanya kawasan sekitar hidung dan mulut…ia hanya bertindak memutihkan kulit saya tapi bukan merawat kulit saya,” kata beliau yang lebih dikenali sebagai Nurul.
Menurutnya beliau juga mempunyai lingkaran gelap bawah mata sejak zaman persekolahan lagi serta pigmentasi kerana aktif dalam bersukan dan kerana itu wajah beliau nampak kusam dan tidak berseri berbanding rakan-rakan sebayanya yang lain.
“Selepas mencuba pelbagai produk dengan kesan yang hanya sementara akhirnya saya memilih untuk menggunakan DR II dengan rawatan dari dalam pada April lalu.
“Selepas lapan minggu guna DRII kulit wajah saya semakin cerah, kesan pigmentasi dan parut jerawat juga semakin pudar termasuklah lingkaran gelap di bawah mata,” kata Nurul yang semakin aktif menjadi pengedar di sekitar Kuantan.
Nurul berkata hasil dari menjadi pengedar produk HPM, beliau berjaya memperolehi pendapatan hampir lima angka setiap bulan.
Malah beliau juga ingin berkongsi rahsia beliau sebagai testimoni dan pengedar kepada semua pembaca di luar sana iaitu dengan menghubungi beliau di nombor 019-9864191 atau layari laman web www.nurulbeauty.com


 *************************************************
KISAH ADREENA..ECZEMA (ANAK BUAHKU..)
*************************************************
Jitra, 7 Sept (HPM) -- Akibat lelah dan eczema, seorang kanak-kanak terpaksa menderita hampir tujuh tahun kerana tidak dapat menjalani kehidupan normal seperti kanak-kanak lain.
Pada usia itu, rakannya boleh bermain dan berlari ke sana sini, namun dia pula terpaksa terperuk di rumah kerana penyakitnya.
Sejak berumur setahun adik Nur Adreena Alia Azmady, 8, tidak boleh terkena panas dan berpeluh.
Menurut ibu Nur Adreena, Nur Hidayah Ismail, 33, dari Shah Alam, Selangor, muka dan lehernya selalu merah-merah dan gatal akibat alahan.
“Dulu kalau kena panas dan berpeluh ja mesti naik merah di pipi dan leher Adreena, saya kena sapu ubat dan bagi dia makan ubat setiap hari.
Kesian saya tengok dia selalu menangis bila gatal-gatal dan berpeluh, kata Nur Hidayah yang juga merupakan pengedar produk Herba Prima Markerting (HPM).
Katanya apabila menjadi pengedar pada awal tahun ini, dia terlintas untuk mencuba Dr II kepada Adreena.
Setiap hari dia akan memberikan setengah bungkus DR II kepada anaknya.
“Dengan izin Allah, dalam tempoh dua minggu mengambil produk itu, penyakit eczema anak saya semakin pulih dari sehari ke sehari.
“Saya tak perlu lagi berulang alik ke klinik untuk mengambil ubat, penyakit asmanya juga semakin jarang berlaku,” kata Nur Hidayah dengan penuh rasa syukur.


*******************
TESTIMONI SLE

*******************
JITRA, 9 Sept (HPM) – Dikenali sebagai ‘puteri lilin’ kerana tidak pernah keluar rumah di waktu siang, Rozana Sariah Abdul Rahman, 28, terpaksa menanggung penderitaan di sebalik nama puteri lilin itu dengan penuh kecekalan di hati.
Menghidap penyakit Sistemik Lupus Erythematosus ( SLE / LUPUS ), bayangkan kulitnya akan sakit dan kemerah-merahan apabila terkena cahaya matahari, seperti terbakar dan amat pedih. Sudah tentu tidak akan ada sesiapa pun yang mahu mengalami penyakit itu.
Namun bagi Rozana seorang kakitangan awam, dengan kehidupan yang begitu terbatas, dia pula terpaksa menerima ejekan rakan-rakan sekerja dengan keadaan dirinya yang selalu sakit.
“Saya selalu cuti dan masuk wad kerana sakit…hampir tiap-tiap bulan saya akan masuk wad kerana penyakit ini.Saya betul-betul tertekan.

“Saya pula terpaksa ambil steroid untuk redakan sakit kulit saya, akibatnya kulit saya jadi nipis dan putih bertompok-tompok…memang nampak hodoh sehingga saya hilang keyakinan diri berdepan dengan orang ramai,” katanya yang menghidap penyakit ini sejak lima tahun lalu.
Penyakit SLE itu juga menyebabkan dia mengalami radang sendi. Setiap pagi apabila sejuk sendinya akan sakit sehingga menyebabkan dia tidak mampu bergerak.

“Selalunya bila bangun pagi sendi saya akan sakit terutamanya di bahagian kaki…paling sakit apabila hujan turun, masa itu saya akan sejuk dan kaki saya mesti tak boleh gerak.
“Dah puas saya berubat, jumpa doktor pakar, guna pelbagai produk di pasaran termasuklah perubatan tradisional..hasilnya saya cuma mampu bertahan dengan ubat itu tapi ia tidak merawat penyakit saya untuk pulih,” kata Rozana dengan hampa selepas berhabis ribuan ringgit kerana penyakitnya itu.
Namun setelah menggunakan DR II Januari lalu dia mula merasakan perbezaan selepas dua minggu minum jus berkenaan.


*************************

PENAWAR PSORIASIS
*************************

JITRA, 15 Sept (HPM) – Seorang guru terpaksa berhabis berpuluh-puluh ribu ringgit selepas disahkan menghidap psoriasis sejak 11 tahun lalu.
Sarina Ahmad, 37, yang mengajar di sebuah sekolah di sini berkata penyakit itu mula terjadi di kulit kepalanya pada 1998.

“Saya ingatkan kelemumur sebab kulit kepala saya gatal-gatal sangat,rambut pula gugur dengan banyak dan apabila berjumpa doctor, rupa-rupanya saya mengidap psoriasis.
“Bermula dari tahun itulah saya pergi mendapatkan rawatan di setiap klinik, hospital dan berjumpa doktor pakar…ubat yang dicadangkan dan diberikan semua saya cuba guna.Ada setengah tu langsung tak sesuai hingga menyebabkan kulit saya jadi kemerah-merahan.
Katanya apabila tidak sesuai maka beliau akan menghentikan penggunaan produk itu walaupun dibeli dengan harga ratusan ringgit.
Bercerita lanjut, bagi ubat yang sesuai pula, ia hanya boleh menghilangkan rasa gatal dan mengurangkan sakit di bahagian itu saja. Tidak lama kemudian ia akan merebak ke bahagian badan yang lain pula.

Namun berkat kesabarannya, pada April lalu seorang rakanya yang juga pengedar produk HPM dan guru di sekolah itu, Sabariah Yusoff memperkenalkan DR II kepada beliau.
“Saya pun beli sekotak sebagai percubaan, mula-mula minum kulit muka saya mengelupas…saya takut juga hingga berjumpa Dr. Rozmey namun beliau nasihatkan saya terus guna DRII.

“Saya pun terus minum sehingga sekarang, hasilnya kulit saya semakin baik dan tidak gatal lagi terutamnya di bahagian tangan saya.Semuanya pulih seperti sedia kala Cuma tinggal parut saja lagi,” tambah Sarina.
Menurutnya beliau akan terus menggunakan DR II kerana kulit wajahnya juga semakin cerah dan lembab sehingga rakan-rakannya di sekolah mula menegur perubahan itu

Katanya dia mula boleh keluar rumah pada waktu siang dan tidak perlu bergantung kepada steroid lagi.Kulitnya juga semakin sekata dan dan rakan-rakan sekerjanya mula hairan dengan perubahan itu.
“Terima kasih Dr.Rozmey kerana mencipta DR II dan seterusnya memberi sinar baru kepada saya untuk menjalani hidup normal seperti orang lain.